Аннотации:
Статья посвящена проблемам развития личности в младшем школьном
возрасте. Кратко представлены результаты анализа различных подходов к пониманию специфики ценностных отношений младшего школьника, особенностей их становления на разных этапах младшего школьного возраста. Приводятся результаты сравнительного исследования эмоционального компонента ценностных отношений у учащихся первого и четвертого классов. Article deals with problems of personality development in the elementary school age. Author briefly analyzes the different theories of understanding the specificity of value-based relations of children of elementary school, features of their formation and hierarchy within the age. The results of experimental investigations of the dynamics
of elementary-school children’s emotional choice of different systems of value-based relations from first to fourth class publishes in this article.
Описание:
Холодкова Ольга Геннадьевна. Кандидат психологических наук, доцент
кафедры педагогики и педагогической психологии, Алтайская государственная
педагогическая академия. E-mail: holodkova.fnk @ mail.ru
Olga G. Kholodkova. PhD in Psychology, associate professor, professor of pedagogy
and educational psychology department, Altai State Pedagogical Academy.
E-mail: holodkova.fnk @ mail.ru