Аннотации:
The article introduces a new approach to managing change in the United States industry.
In the United States, managing change is a subject of a separate discipline called Organizational
Change Management. Organizational Change Management studies and manages human behavior
and the ways to influence it and steer it in the desired direction when a change occurs. In the United
States, this discipline is independent and fairly mature. In other countries, however, this field may be
considered as a part of project management, organizational development, or industrial psychology.
In this article, before introducing a new model for managing change, the author provides a definition
of Organizational Change Management and reviews its purpose, benefits, key pillars (components),
and the risks of ignoring or underestimating OCM. This discussion provides those who are
new to change management with a framework for their understanding of the proposed OCM model.
Next, the author introduces the OCM Capabilities model for supporting change management activities
in a company. The United States industry is going through a transition and is experiencing its
own challenges right now. One of these challenges is a conflict between a growing demand for OCM
services and a conservative approach to funding OCM activities. The proposed model allows companies
to efficiently address these challenges. Target audiences for this article include senior management,
members of the Planning and Project Management Organizations (PMO), training teams,
organizational development consultants, and project managers. Рассматривается модель управления внедрением инноваций на предприятиях и в организациях в США. В США управление этим процессом изучается дисциплиной, которая называется Organizational Change Management (ОСМ). ОСМ изучает методы управления поведением
сотрудника предприятия или организации в условиях внедрения инновационных изменений.
Эта область практики достаточно хорошо изучена и широко применяется в индустрии США.
За пределами США, однако, эта область не является самостоятельной и считается частью таких дисциплин, как управление проектами, организационная и индустриальная психология и
организационное развитие.
Перед тем, как начать рассмотрение модели управления внедрением инноваций, автор
рассматривает понятие ОСМ, значение ОСМ в процессе управления, его основные компоненты и риск, который возникает, если значение ОСМ недооценивается. Это введение в ОСМ
поможет тем, кто не знаком с этой дисциплиной, понять смысл ОСМ перед тем, как начать
рассмотрение модели управления. Предприятия и организации в США нуждаются в новом
подходе к существующим вызовам. К числу таких вызовов относится конфликт между воз-
росшей потребностью в услугах ОСМ и консервативным подходом к финансированию отделов ОСМ.
Рассматриваемая модель предлагает новый эффективный подход к разрешению этого
конфликта. Статья рассчитана на руководство компаний, управляющих среднего звена, сотрудников отдела обучения персонала и отдела РR / отдела по связям с общественностью,
консультантов по организационному развитию и менеджеров проектов.
Описание:
Стуль Михаил, PhD, специалист по обучению персонала и управлению инновациями,
Conducive Corp., Чикаго, штат Иллинойс, США; mstulphd@gmail.com. Michael Stul, mstulphd@gmail.com
Conducive Corporation, Chicago, Illinois, USA