Аннотации:
Рассмотрены проблемы общения детей-сирот в процессе межличностного
взаимодействия со сверстниками, особенности общения детей-сирот с депривационным дизонтогенезом развития. Определено решающее значение межличностного
общения не только как базовое основание формирования личности,
но и как необходимое условие при реабилитации детей-сирот с депривационным дизонтогенезом. The article deals with orphaned children's communication in the process of interpersonal interaction with
peers. The communication pecularities of orphans with deprivation development dysontogenesis are considered.
Crucial importance of interpersonal communication is defined not only as a basic foundation of personality formation,
but also as prerequisite for rehabilitation of orphans with deprivation development dysontogenesis.
Описание:
Виноградова Наталья Валерьевна. Аспирант факультета психологии,
Южно-Уральский государственный университет, г. Челябинск; e-mail: virmv@
chelcom.ru
Nataliy V. Vinogradova. Post-graduate student of faculty of psychology, South
Ural State University; e-mail: vinnv@chelcom.ru
Рычкова Лидия Сергеевна. Доктор медицинских наук, профессор кафедры
общей психологии, Южно-Уральский государственный университет, г. Челябинск;
тел.: 8 (351)2679981.
Lydia S. Rychkova. Doctor of medical sciences, professor of department of general
psychology, South Ural State University; Tel: 8 (351)2679981.