Репозиторий Dspace

Pedagogical Assistance to “Lingva” Program Participants Professional Writting Formation at the Elementary Stage of Language Training

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Tsytovich, M.V.
dc.contributor.author Цытович, М.В.
dc.date.accessioned 2020-09-28T06:01:56Z
dc.date.available 2020-09-28T06:01:56Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Tsytovich M.V. Pedagogical Assistance to “Lingva” Program Participants Professional Writting Formation at the Elementary Stage of Language Training. Bulletin of the South Ural State University. Ser. Education. Educational Sciences. 2016, vol. 8, no. 2, pp. 41–47. DOI: 10.14529/ped160206. Tsytovich, M.V. Pedagogical assistance to “Lingva” program participants professional writting formation at the elementary stage of language training / M.V. Tsytovich // Вестник ЮУрГУ. Серия «Образование. Педагогические науки». – 2016. – Т. 8, № 2. – С. 41–47. DOI: 10.14529/ped160206 ru_RU
dc.identifier.issn 2073-7602
dc.identifier.issn 2412-0553
dc.identifier.uri http://dspace.susu.ru/xmlui/handle/0001.74/30142
dc.description M.V. Tsytovich, tcytovichmv@susu.ru South Ural State University, Chelyabinsk, Russian Federation. Цытович Мария Витальевна, кандидат педагогических наук, доцент кафедры английского языка, Южно-Уральский государственный университет, г. Челябинск, tcytovichmv@susu.ru. ru_RU
dc.description.abstract This article explains the importance of the formation of academic staff competence in foreign language writing caused by the need of publishing articles in peer-reviewed journals included in Scopus and Web of Science databases. When analyzing the literature we revealed some specific features of pedagogical assistance, which make it the most appropriate form of educational and pedagogical interaction with the adult audience. The concept “assistance” was defined with regard to the formation of academic writing skills for a university. The sociological survey and professional activity analysis have shown that a professional lecturer writing skills include two components: writing for teaching purposes and academic writing. The study resulted in the list of competences each university lecturer should perform using professional writing skills in a foreign language. The results can be used for the development of the retraining programs and for the advanced training of academic staff. Дается обоснование значимости становления профессиональной иноязычной письменной речи преподавателей, вызванной необходимостью публиковать статьи в рецензируемых журналах, входящих в базы Scopus и Web of Science. Посредством анализа литера- туры выделены особенности педагогического содействия, которые делают его наиболее соответствующей формой учебно-педагогического взаимодействия со взрослой аудиторией. Обобщенное понятие «содействие» было конкретизировано применительно к становлению письменной речи преподавателей университета. В ходе социологического опроса и анализа профессиональной деятельности было выявлено, что профессиональная письменная речь преподавателя включает две составляющие: письменная речь преподавателя и письменная речь ученого. На основании этого сформулированы компетенции преподавателя с использованием профессиональной иноязычной письменной речи. Результаты исследования могут быть использованы для развития программ лингвистической переподготовки и повышения квалификации профессорско-преподавательского состава университета. ru_RU
dc.language.iso en ru_RU
dc.publisher Издательский центр ЮУрГУ ru_RU
dc.relation.ispartofseries Образование. Педагогические науки;Том 8
dc.subject УДК 378.126 ru_RU
dc.subject УДК 81’42 ru_RU
dc.subject pedagogical assistance ru_RU
dc.subject educational and pedagogical interaction ru_RU
dc.subject academic writing ru_RU
dc.subject academic staff ru_RU
dc.subject педагогическое содействие ru_RU
dc.subject учебно-педагогическое взаимодействие ru_RU
dc.subject письменная речь ru_RU
dc.subject профессиональная письменная речь преподавателя ru_RU
dc.subject профессорско-преподавательский состав ru_RU
dc.title Pedagogical Assistance to “Lingva” Program Participants Professional Writting Formation at the Elementary Stage of Language Training ru_RU
dc.title.alternative Педагогическое содействие становлению профессиональной письменной речи слушателей программы "Лингва" на начальном этапе лингвистической подготовки ru_RU
dc.type Article ru_RU
dc.identifier.doi DOI: 10.14529/ped160206


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись