Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Tsytovich, M.V. | |
dc.contributor.author | Цытович, М.В. | |
dc.date.accessioned | 2020-09-28T06:01:56Z | |
dc.date.available | 2020-09-28T06:01:56Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Tsytovich M.V. Pedagogical Assistance to “Lingva” Program Participants Professional Writting Formation at the Elementary Stage of Language Training. Bulletin of the South Ural State University. Ser. Education. Educational Sciences. 2016, vol. 8, no. 2, pp. 41–47. DOI: 10.14529/ped160206. Tsytovich, M.V. Pedagogical assistance to “Lingva” program participants professional writting formation at the elementary stage of language training / M.V. Tsytovich // Вестник ЮУрГУ. Серия «Образование. Педагогические науки». – 2016. – Т. 8, № 2. – С. 41–47. DOI: 10.14529/ped160206 | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2073-7602 | |
dc.identifier.issn | 2412-0553 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.susu.ru/xmlui/handle/0001.74/30142 | |
dc.description | M.V. Tsytovich, tcytovichmv@susu.ru South Ural State University, Chelyabinsk, Russian Federation. Цытович Мария Витальевна, кандидат педагогических наук, доцент кафедры английского языка, Южно-Уральский государственный университет, г. Челябинск, tcytovichmv@susu.ru. | ru_RU |
dc.description.abstract | This article explains the importance of the formation of academic staff competence in foreign language writing caused by the need of publishing articles in peer-reviewed journals included in Scopus and Web of Science databases. When analyzing the literature we revealed some specific features of pedagogical assistance, which make it the most appropriate form of educational and pedagogical interaction with the adult audience. The concept “assistance” was defined with regard to the formation of academic writing skills for a university. The sociological survey and professional activity analysis have shown that a professional lecturer writing skills include two components: writing for teaching purposes and academic writing. The study resulted in the list of competences each university lecturer should perform using professional writing skills in a foreign language. The results can be used for the development of the retraining programs and for the advanced training of academic staff. Дается обоснование значимости становления профессиональной иноязычной письменной речи преподавателей, вызванной необходимостью публиковать статьи в рецензируемых журналах, входящих в базы Scopus и Web of Science. Посредством анализа литера- туры выделены особенности педагогического содействия, которые делают его наиболее соответствующей формой учебно-педагогического взаимодействия со взрослой аудиторией. Обобщенное понятие «содействие» было конкретизировано применительно к становлению письменной речи преподавателей университета. В ходе социологического опроса и анализа профессиональной деятельности было выявлено, что профессиональная письменная речь преподавателя включает две составляющие: письменная речь преподавателя и письменная речь ученого. На основании этого сформулированы компетенции преподавателя с использованием профессиональной иноязычной письменной речи. Результаты исследования могут быть использованы для развития программ лингвистической переподготовки и повышения квалификации профессорско-преподавательского состава университета. | ru_RU |
dc.language.iso | en | ru_RU |
dc.publisher | Издательский центр ЮУрГУ | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Образование. Педагогические науки;Том 8 | |
dc.subject | УДК 378.126 | ru_RU |
dc.subject | УДК 81’42 | ru_RU |
dc.subject | pedagogical assistance | ru_RU |
dc.subject | educational and pedagogical interaction | ru_RU |
dc.subject | academic writing | ru_RU |
dc.subject | academic staff | ru_RU |
dc.subject | педагогическое содействие | ru_RU |
dc.subject | учебно-педагогическое взаимодействие | ru_RU |
dc.subject | письменная речь | ru_RU |
dc.subject | профессиональная письменная речь преподавателя | ru_RU |
dc.subject | профессорско-преподавательский состав | ru_RU |
dc.title | Pedagogical Assistance to “Lingva” Program Participants Professional Writting Formation at the Elementary Stage of Language Training | ru_RU |
dc.title.alternative | Педагогическое содействие становлению профессиональной письменной речи слушателей программы "Лингва" на начальном этапе лингвистической подготовки | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.doi | DOI: 10.14529/ped160206 |