Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Chuvashova, A.D. | |
dc.contributor.author | Чувашова, А.Д. | |
dc.date.accessioned | 2020-11-06T04:41:14Z | |
dc.date.available | 2020-11-06T04:41:14Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Chuvashova A.D. Professional English for Engineering Students: Relevance and Importance of the Course. Bulletin of the South Ural State University. Ser. Education. Educational Sciences. 2018, vol. 10, no. 4, pp. 87–98. DOI: 10.14529/ped180411.Chuvashova, A.D. Professional English for Engineering Students: Relevance and Importance of the Course / A.D. Chuvashova // Вестник ЮУрГУ. Серия «Образова- ние. Педагогические науки». – 2018. – Т. 10, № 4. – С. 87–98. DOI: 10.14529/ped180411 | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2073-7602 | |
dc.identifier.issn | 2412-0553 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.susu.ru/xmlui/handle/0001.74/30612 | |
dc.description | A.D. Chuvashova, chuvashovaad@susu.ru South Ural State University, Chelyabinsk, Russian Federation. Чувашова Анна Дмитриевна, преподаватель кафедры «Иностранные языки», Южно-Уральский государственный университет, г. Челябинск, chuvashovaad@susu.ru. | ru_RU |
dc.description.abstract | Today the introduction of the course “Professional English” or “English for specific purposes” into the academic curriculum for non-linguistic major students is considered more relevant than ever ago. This tendency can be explained by numerous job requirements that can be found and analyzed in various professional standards. The knowledge of professional English among necessary skills of different job functions is analyzed in this research. It’s worth mentioning that the knowledge of technical English is required for performing many tasks and activities one way or another in the sphere of engineering today. This paper focuses on the study of the readiness to use English in a professional sphere which enables young specialists to become innovative creators, effective communicators, decision-makers and problem-solvers. The ability to become a part of the international society, developing new progressive and advanced technology is the goal of any engineering industry. Сегодня все более актуальным становится введение курса «Профессиональный английский язык» или «Английский для специальных целей» в учебный план студентов нелингвистических специальностей. Такая закономерность может быть обусловлена многочисленными требованиями к той или иной трудовой деятельности, что может быть изучено и проанализировано в различных трудовых стандартах. В данном исследовании представлен анализ знания профессионального английского языка среди необходимых знаний и умений различных трудовых функций. Стоит отметить, что знание технического английского языка прямым или косвенным образом необходимо для выполнения различных видов деятельности в инженерной сфере. В статье представлен обзор понятия готовности использования английского языка в профессиональной сфере студентами технических специальностей. Возможность стать частью международного сообщества, работая над созданием новых технологий, является целью сотрудников инженерной промышленности. | ru_RU |
dc.language.iso | en | ru_RU |
dc.publisher | Издательский центр ЮУрГУ | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Образование. Педагогические науки;Том 10 | |
dc.subject | УДК 811.111 | ru_RU |
dc.subject | УДК 378.016 | ru_RU |
dc.subject | professional sphere | ru_RU |
dc.subject | job function | ru_RU |
dc.subject | communicative approach | ru_RU |
dc.subject | educational programme | ru_RU |
dc.subject | professional competence | ru_RU |
dc.subject | профессиональная сфера | ru_RU |
dc.subject | трудовая функция | ru_RU |
dc.subject | коммуникативный подход | ru_RU |
dc.subject | образовательная программа | ru_RU |
dc.subject | профессиональная компетенция | ru_RU |
dc.title | Professional English for Engineering Students: Relevance and Importance of the Course | ru_RU |
dc.title.alternative | Профессиональный английский для студентов инженерных специальностей: актуальность и востребованность курса | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.doi | DOI: 10.14529/ped180411 |