Аннотации:
Обсуждаются результаты сравнительного исследования самооценки будущих
учителей и педагогов-психологов. Обнаружено очевидное предпочтение в
развитии волевых качеств за счет относительного обесценивания социальных.
Наиболее ярко это выражено у педагогов-психологов и юношей-педагогов. Все
студенты отдают явное предпочтение развитию психологических качеств перед
телесными (физическими) качествами. The author compares the data of the experimental studies on self-assessment of psychic and psychical qualities by future teachers and pedagogic-psychologists. He comes to the conclusion that the development and formation of selfesteem is an important condition of individuality development. The author considers the creation of favorable conditions for the formation and development of self-esteem to be an important goal for educative system.
Описание:
Степанов Владимир Алексеевич. Кандидат педагогических наук, доцент кафедры общей психологии Южно-Уральского государственного университета:stepanov-chel@yandex.ru. Vladimir A. Stepanov. Candidate of pedagogical sciences, docent of department of general psychology of South Ural University: stepanov-chel@yandex.ru.