Abstract:
Определено температурное состояние рабочего тела в цилиндре и камере сгорания дизеля, обусловленное сгоранием топлива и движением газовой смеси. Отмечена температурная неоднородность рабочего тела и установлены области в объеме камеры сгорания с наиболее высокими температурами. Установлена связь распределения температур рабочего тела в объеме камеры сгорания с температурным полем поршня в районе кромки ее горловины. The temperature condition of the air-fuel mixture into diesel engine’s combustion chamber is estimated in connection with combustion of the fuel and movement of the gas mixture. The non-regularity of the temperature of air-fuel mixture and volumes of combustion chamber with most high temperatures are defined. The interdependence of the distributions of the temperatures for air-fuel mixture and for the piston is evaluated and analyzed.
Descrizione:
Лазарев Евгений Анатольевич. Доктор технических наук, профессор кафедры «Двигатели внутреннего сгорания», Южно-Уральский государственный университет. Область научных интересов – расчет и моделирование рабочего цикла, впрыскивание топлива и тепломеханическая нагруженность дизелей. Е-mail: lea2@mail.ru
Evgeny A. Lazarev. Doctor of engineering science, professor of the Internal combustion engines department, South Ural state university. The area of scientific interests – research and modeling of piston internal combustion engines processes, injection and burning of fuel, thermal and mechanical loadings of diesel engines. Е-mail: lea2@mail.ru
Лазарев Владислав Евгеньевич. Доктор технических наук, профессор кафедры «Двигатели внутреннего сгорания», Южно-Уральский государственный университет. Область научных интересов – снижение тепломеханической нагруженности и повышение ресурса прецизионных сопряжений элементов топливной аппаратуры дизелей. Тел.: (351) 902-49-77; е-mail: power_engine@mail.ru
Vladislav E. Lazarev. Doctor of engineering science, professor of the Internal combustion engines department, South Ural state university. The area of scientific interests – decreasing of heatmechanic load and increase of resource of precision integration of components of diesel engine fuel equipment of. Tel.: (351) 902-49-77; е-mail: power_engine@mail.ru