Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Nurutdinova, A.R. | |
dc.contributor.author | Dmitrieva, E.V. | |
dc.contributor.author | Нурутдинова, А.Р. | |
dc.contributor.author | Дмитриева, Е.В. | |
dc.date.accessioned | 2020-01-24T10:56:58Z | |
dc.date.available | 2020-01-24T10:56:58Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Nurutdinova A.R., Dmitrieva E.V. Innovative ICTbased foreign language learning: evaluation techniques, assisted learning and foreign language teaching. Bulletin of the South Ural State University. Ser. Linguistics. 2016, vol. 13, no. 3, pp. 47–51. DOI: 10.14529/ling160308. Nurutdinova, A.R. Innovative ICT-based foreign language learning: evaluation techniques, assisted learning and foreign language teaching / A.R. Nurutdinova, E.V. Dmitrieva // Вестник ЮУрГУ. Серия «Лингвистика». – 2016. – Т. 13, № 3. – С. 47–51. DOI: 10.14529/ling160308 | ru_RU |
dc.identifier.issn | 1991-9751 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.susu.ru/xmlui/handle/0001.74/26838 | |
dc.description | Аида Рустамовна Нурутдинова, кандидат педагогических наук, доцент кафедры иностранных языков в межкультурной коммуникации, Казанский национальный исследовательский технологический университет (Казань), rstmvn@yahoo.com Елена Викторовна Дмитриева, кандидат педагогических наук, доцент кафедры иностранных языков, Казанский государственный энергетический университет (Казань), elenadmitrieva75@yandex.ru. A.R. Nurutdinova1, rstmvn@yahoo.com E.V. Dmitrieva2, elenadmitrieva75@yandex.ru 1 Kazan National Research Technological University, Kazan, Russian Federation 2 Kazan State Power Engineering University, Kazan, Russian Federation | ru_RU |
dc.description.abstract | In this article we will observe how ICT (information and communication technologies) can be used in the assessment of teaching English. For last period we have developed the best understanding of how we could help to learn language and these changes must be reflected in our assessment. We need to develop skills and to be the "users" of language. The assessment purpose has also changed; it is not about the students' skills level assessment, but motivation, and self-reflection. Рассмотрено, как ИКТ (информационно-коммуникационные технологии) могут быть использованы при оценке преподавания английского языка. За прошедший период мы разработали способ обучения языку. Была изменена система оценивания. Учащимся необходимо развивать навыки общения и быть «пользователями» языка. Цель оценивания также изменилась и заключается не в оценке уровня мастерства студента, а в мотивации, саморефлексии. | ru_RU |
dc.language.iso | other | ru_RU |
dc.publisher | Издательский центр ЮУрГУ | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Лингвистика;Том 13 | |
dc.subject | УДК 81-11 | ru_RU |
dc.subject | technology | ru_RU |
dc.subject | foreign language | ru_RU |
dc.subject | learning | ru_RU |
dc.subject | teaching | ru_RU |
dc.subject | efficiency | ru_RU |
dc.subject | acquisition | ru_RU |
dc.subject | proficiency | ru_RU |
dc.subject | evaluation | ru_RU |
dc.subject | analyses | ru_RU |
dc.subject | технология | ru_RU |
dc.subject | иностранный язык | ru_RU |
dc.subject | обучение | ru_RU |
dc.subject | эффективность | ru_RU |
dc.subject | приобретение | ru_RU |
dc.subject | владение | ru_RU |
dc.subject | оценка | ru_RU |
dc.subject | анализ | ru_RU |
dc.title | Innovative ICTbased foreign language learning: evaluation techniques, assisted learning and foreign language teaching | ru_RU |
dc.title.alternative | Инновационные ИКТ в преподавании иностранных языков: методы оценки, поддержка и преподавание | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.doi | DOI: 10.14529/ling160308 |