Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Evsina, E.V. | |
dc.contributor.author | Евсина, Е.В. | |
dc.date.accessioned | 2020-10-27T09:31:48Z | |
dc.date.available | 2020-10-27T09:31:48Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Evsina E.V. Retrospective Analysis of Internationalization in the Research and Education Spheres. Bulletin of the South Ural State University. Ser. Education. Educational Sciences. 2018, vol. 10, no. 2, pp. 66–74. DOI: 10.14529/ped180209. Evsina, E.V. Retrospective Analysis of Internationalization in the Research and Education Spheres / E.V. Evsina // Вестник ЮУрГУ. Серия «Образование. Педагогические науки». – 2018. – Т. 10, № 2. – С. 66–74. DOI: 10.14529/ped180209 | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2073-7602 | |
dc.identifier.issn | 2412-0553 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.susu.ru/xmlui/handle/0001.74/30504 | |
dc.description | E.V. Evsina, elenachel@mail.ru South Ural State University, Chelyabinsk, Russian Federation. Евсина Елена Валерьевна, старший преподаватель кафедры «Иностранные языки», Южно- Уральский государственный университет, г. Челябинск, elenachel@mail.ru. | ru_RU |
dc.description.abstract | The problem of internationalization of higher education is considered on the basis of a retrospective analysis of the problem. This process is inseparable from the process of globalization in various areas of human activity. The evolution of the main trends in European education and the need to integrate national educational systems into the common-European educational environment is analyzed. The stages of the internationalization of higher education are singled out on the basis of common criteria: academic staff and students’ mobility, common academic language, the increase of the number of universities. The EMI (English as a Medium of Instruction) program is considered as one of the results of the development of a single common European educational environment. Рассматривается проблема интернационализации высшего образования на основе ретроспективного анализа проблемы. Данный процесс неотделим от процесса глобализации в различных областях человеческой деятельности. Анализируется эволюция основных тенденций, сложившихся в европейском образовании и обусловливающих необходимость интегрировать национальные образовательные системы в общеевропейское образовательное пространство. Выделяются этапы интернационализации высшего образования на основе общих критериев: мобильность научно-педагогических работников и студентов, наличие единого (общего) языка преподавания учебных дисциплин, увеличение количества университетов. Программа EMI рассматривается как один из результатов формирования единого общеевропейского образовательного пространства. | ru_RU |
dc.language.iso | en | ru_RU |
dc.publisher | Издательский центр ЮУрГУ | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Образование. Педагогические науки;Том 10 | |
dc.subject | УДК 378.016:811.111 | ru_RU |
dc.subject | УДК 378.035.6 | ru_RU |
dc.subject | internationalization | ru_RU |
dc.subject | the readiness of academic staff for teaching international students | ru_RU |
dc.subject | academic mobility | ru_RU |
dc.subject | the EMI program (English as a language of academic disciplines) | ru_RU |
dc.subject | интернационализация | ru_RU |
dc.subject | готовность преподавателей университета к обучению иностранных студентов | ru_RU |
dc.subject | академическая мобильность | ru_RU |
dc.subject | программа EMI (английский, как язык учебных дисциплин) | ru_RU |
dc.title | Retrospective Analysis of Internationalization in the Research and Education Spheres | ru_RU |
dc.title.alternative | Ретроспективный анализ проблемы интернационализации в научно-образовательной сфере | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.doi | DOI: 10.14529/ped180209 |