Репозиторий Dspace

10–11 Classes Students and Physical Education Teachers Subjective Opinions about Their Physical Education Lessons Modernity

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Maciulevičienė, E.
dc.contributor.author Мацюлевичене, Э.
dc.date.accessioned 2021-04-01T08:23:45Z
dc.date.available 2021-04-01T08:23:45Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Maciulevičienė E. 10–11 Classes Students and Physical Education Teachers Subjective Opinions about Their Physical Education Lessons Modernity. Human. Sport. Medicine, 2016, vol. 16, no. 2, pp. 67–70. DOI: 10.14529/hsm160207. Maciulevičienė E. 10–11 classes students and physical education teachers subjective opinions about their physical education lessons modernity / E. Maciulevičienė // Человек. Спорт. Медицина. – 2016. – Т. 16, № 2. – С. 67–70. DOI: 10.14529/hsm160207 ru_RU
dc.identifier.issn 2500-0195
dc.identifier.uri http://dspace.susu.ru/xmlui/handle/0001.74/34478
dc.description E. Maciulevičienė, Edita.Maciuleviciene@lsu.lt Lithuanian Sports University, Kaunas, Lithuania. Эдита Мацюлевичене, Литовский спортивный университет, г. Каунас, Литва, Edita. Maciuleviciene@lsu.lt. ru_RU
dc.description.abstract Aim. Research aim was to reveal the subjective opinions of Physical Education teachers and students in higher grades on the realities of modern Physical Education classes. Material and Methods. The sample included Physical Education teachers (n = 33) and 10–11th grade students (n = 324) who were selected applying the convenience sampling strategy from Kaunas city schools. The research employed a questionnaire by Pate, Corbin  Pangrazi (1998), and some more questions of interest to the researchers were added. Results. According to the survey data, students’ opinions on the given question mostly differed from teachers’ notion. However, the statistical analysis of the obtained data suggested that there is a certain tendency which may be considered in Physical Education lesson planning. Conclusions. Physical Education teachers tend to subjectively better assess the modern realities of the Physical Education classes than students. In particular, it refers to the satisfaction of students, diversity of content, modern teacher personality traits and school disciplinary measures for students. However, an observed trend implies the improvement of evaluation criteria corresponding to modern lesson recommendations. Цель исследования – изучить субъективное мнение преподавателей физической культуры и школьников старших классов о реалиях современной физической культуры. Материал и методы. В исследовании приняли участие школьные преподаватели физической культуры (n = 33) и учащиеся 10–11 классов (n = 324) школ г. Каунаса, Литва, выбранные случайным образом. Испытуемые прошли анкетирование, основанное на опроснике Pate, Corbin  Pangrazi (1998), а также включавшее ряд вопросов, сформулированных исследователями. Результаты. По данным анкетирования, мнение студентов и преподавателей по большинству вопросов не совпадало. Однако статистический анализ полученных сведений выявил общую тенденцию, которую рекомендуется учесть преподавателям при планировании занятий по физической культуре. Выводы. Преподаватели физической культуры склонны к более положительной субъективной оценке современных реалий физической культуры, нежели студенты. Такой вывод, в частности, основывается на анализе того, насколько студенты довольны занятиями, а также исходя из разнообразности содержания занятий, личности современного преподавателя физкультуры и принятых школьных нормативах. Однако наблюдаемая тенденция подразумевает улучшение оценочных критериев, на которых могут быть основаны рекомендации по организации современных уроков физической культуры. ru_RU
dc.language.iso en ru_RU
dc.publisher Издательский центр ЮУрГУ ru_RU
dc.relation.ispartof Человек. Спорт. Медицина ru_RU
dc.relation.ispartof Human. Sport. Medicine en
dc.relation.ispartofseries ;Том 16
dc.subject УДК 378.172 ru_RU
dc.subject УДК 37.011.31-051:796 ru_RU
dc.subject lesson ru_RU
dc.subject Physical Education ru_RU
dc.subject teachers ru_RU
dc.subject школьники ru_RU
dc.subject физическая культура ru_RU
dc.subject преподаватели ru_RU
dc.title 10–11 Classes Students and Physical Education Teachers Subjective Opinions about Their Physical Education Lessons Modernity ru_RU
dc.title.alternative Субъективные мнения о реалиях современной физкультуры преподавателей физкультуры и учеников ru_RU
dc.type Article ru_RU
dc.identifier.doi DOI: 10.14529/hsm160207


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись