Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Strzelecki, S. | |
dc.contributor.author | Kapusta, H. | |
dc.contributor.author | Стрелецки, С. | |
dc.contributor.author | Капуста, Г. | |
dc.date.accessioned | 2015-08-04T04:54:59Z | |
dc.date.available | 2015-08-04T04:54:59Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Strzelecki, S. Maximum oil film temperature of 8-lobe journal bearings / S. Strzelecki, H. Kapusta Bulletin of the South Ural State University Series “Mechanical Engineering Industry”.- 2014, vol. 14, no. 3, pp. 30–37 | ru_RU |
dc.identifier.issn | 1990-8504 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.susu.ac.ru/xmlui/handle/0001.74/5065 | |
dc.description | Стрелецки Станислав. Доктор технических наук, Исследовательский центр текстильного оборудования “POLMATEX-CENARO”, Лодзь, Польша, stanislaw.strzelecki@p.lodz.pl. Капуста Генрик. Исследовательский Центр текстильного оборудования “POLMATEXCENARO”, Лодзь, Польша, henryk.kapusta@p.lodz.pl. S. Strzelecki, Research Development Institute of Textile Machinery “POLMATEX-CENARO”, Lodz, Poland, stanislaw.strzelecki@p.lodz.pl, H. Kapusta, Research Development Institute of Textile Machinery “POLMATEX-CENARO”, Lodz, Poland, henryk.kapusta@p.lodz.pl | ru_RU |
dc.description.abstract | Multilobe journal bearings of steam turbines have well-known thermal problems. The paper presents the results of the calculations of maximum oil film temperature of 8-lobe journal bearings. Generally, there is small effect of the bearing relative clearance and lobe relative clearance on the displacement of journal and static equilibrium position angles. The orientation of load with regard to the bottom lobe (lobes) of multilobe bearings affects the maximum oil film temperatures of oil film. Also, the bearing geometry parameters such as the bearing relative clearance, lobe relative clearance cause the variation in the maximum oil film temperature. It was stated in this investigation that an increase in the lobe relative clearance and journal rotational speed causes the decrease in the maximum oil film temperature. Многоклиновые подшипники скольжения паровых турбин имеют общеизвестные тепловые проблемы. В данной работе представлены результаты вычислений максимальной температуры масляной пленки подшипников скольжения с восемью выступами. В целом обнаружен небольшой эффект влияния люфтов на смещение вала и на статические углы. Ориентация нагрузки относительно нижнего выступа (выступов) подшипников влияет на максимальные температуры масляной пленки. В то же время, геометрические параметры подшипника, такие как люфты, влияют на максимальную температуру масляной пленки. В ходе исследования установлено, что увеличение люфта и скорости вращения вала вызывает уменьшение максимальной температуры в масляной пленке. | ru_RU |
dc.language.iso | other | ru_RU |
dc.publisher | Издательский центр ЮУрГУ | ru_RU |
dc.relation.ispartof | Вестник ЮУрГУ. Серия Машиностроение | |
dc.relation.ispartof | Vestnik Ûžno-Ural’skogo gosudarstvennogo universiteta. Seriâ Mašinostroenie | |
dc.relation.ispartof | Bulletin of SUSU | |
dc.relation.ispartofseries | Машиностроение;Том 14 | |
dc.subject | oil film temperature | ru_RU |
dc.subject | journal bearing | ru_RU |
dc.subject | температура смазки | ru_RU |
dc.subject | подшипник скольжения | ru_RU |
dc.subject | УДК 621.822.184 | ru_RU |
dc.subject | ГРНТИ 55.03 | ru_RU |
dc.title | Maximum oil film temperature of 8-lobe journal bearings | ru_RU |
dc.title.alternative | Определение максимальной температуры смазочного слоя в 8-лепестковом подшипнике скольжения | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |