Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Podgorbunskikh, A.A. | |
dc.contributor.author | Подгорбунских, А.А. | |
dc.date.accessioned | 2020-10-12T06:12:03Z | |
dc.date.available | 2020-10-12T06:12:03Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Podgorbunskikh A.A. Internationalization of Educational Activity Through Lingvocultural Competence of Students of Higher Educational Establishments as an Indicator of Quality of Education. Bulletin of the South Ural State University. Ser. Education. Educational Sciences. 2017, vol. 9, no. 3, pp. 78–84. DOI: 10.14529/ped170308. Podgorbunskikh, A.A. Internationalization of Educational Activity Through Lingvocultural Competence of Students of Higher Educational Establishments as an Indicator of Quality of Education / A.A. Podgorbunskikh // Вестник ЮУрГУ. Серия «Образование. Педагогические науки». – 2017. – Т. 9, № 3. – С. 78–84. DOI: 10.14529/ped170308 | ru_RU |
dc.identifier.issn | 2073-7602 | |
dc.identifier.issn | 2412-0553 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.susu.ru/xmlui/handle/0001.74/30288 | |
dc.description | Подгорбунских Анастасия Александровна, кандидат педагогических наук, доцент кафедры славяно-германской филологии, Шадринский государственный педагогический университет, г. Шадринск, aapodgorbunskikh@mail.ru. A.A. Podgorbunskikh, aapodgorbunskikh@mail.ru Shadrinsk State University, Shadrinsk, Russian Federation | ru_RU |
dc.description.abstract | The article discusses the status of internationalization, of the definition “lingvocultural study”, the parity of the concepts: “proficiency” and “competence”. The author defines the central concept “lingvocultural proficiency” оn the basis of a multidimensional analysis. This article indicates the problem of students of higher educational establishments lingvocultural proficiency as a result of their linguistic and cultural training in professional sphere. External internationalization of the educational activity of the university is considered as a priority. The article also considers the internationalization of educational activities in the process of forming the lingvocultural competence of students. The authors point out the general segments of the educational and lingvocultural environment of the higher educational institution. The article contains information on characteristics of the educational environment of the university and internationalization as an indicator of education quality. В статье представлена информация об интернационализации, об определении статуса понятия «лингвокультурология», соотношении понятий «компетентность» и «компетенция». На основе многоаспектного анализа автором определена сущность понятия «лингво- культурная компетентность». Рассматривается проблема формирования лингвокультурной компетентности студентов как результата лингвокультурной подготовки в профессиональной сфере. Внешняя интернационализация образовательной деятельности вуза рассматривается как приоритетное направление. В статье также интерпретируется интернационализация образовательной деятельности в процессе формирования лингвокультурной компетентности студентов. Автор указывает на общие сегменты образовательной и лингвокультурной среды в высшем учебном заведении. В статье изложена информация о характеристиках образовательной среды вуза и интернационализации в качестве показателя качества образования. | ru_RU |
dc.language.iso | en | ru_RU |
dc.publisher | Издательский центр ЮУрГУ | ru_RU |
dc.relation.ispartofseries | Образование. Педагогические науки;Том 9 | |
dc.subject | УДК 378.016 | ru_RU |
dc.subject | УДК 81’1 | ru_RU |
dc.subject | internationalization | ru_RU |
dc.subject | lingvocultural study | ru_RU |
dc.subject | proficiency | ru_RU |
dc.subject | competence | ru_RU |
dc.subject | lingvocultural proficiency | ru_RU |
dc.subject | lingvocultural competence | ru_RU |
dc.subject | lingvocultural environment | ru_RU |
dc.subject | innovative lingvocultural environment | ru_RU |
dc.subject | international cooperation | ru_RU |
dc.subject | интернационализация | ru_RU |
dc.subject | лингвокультурология | ru_RU |
dc.subject | компетентность | ru_RU |
dc.subject | компетенция | ru_RU |
dc.subject | лингвокультурная компетентность | ru_RU |
dc.subject | лингвокультурная компетенция | ru_RU |
dc.subject | лингвокультурная среда | ru_RU |
dc.subject | инновационная лингвокультурная среда вуза | ru_RU |
dc.subject | международное сотрудничество | ru_RU |
dc.title | Internationalization of Educational Activity Through Lingvocultural Competence of Students of Higher Educational Establishments as an Indicator of Quality of Education | ru_RU |
dc.title.alternative | Интернационализация образовательной деятельности посредством лингвокультурной компетентности студентов вуза как показатель качества образования | ru_RU |
dc.type | Article | ru_RU |
dc.identifier.doi | DOI: 10.14529/ped170308 |