Аннотации:
Исследованы особенности понимания учителем личности ученика. Рас-
сматриваются личностные и профессиональные характеристики педагога, а
также воздействие внешних условий на формирование образа учащегося. Особое внимание уделяется особенностям понимания личности ученика, зависящим от социальной полоролевой позиции учителя и самого учащегося. Подчеркивается актуальность и важность изучения педагогом собственных представлений об ученике для последующей коррекции своего поведения. In our research we deal with issues relating to features of teacher’s understanding pupil’s identity.
We consider personality and professional teacher’s characteristics as well as external effects which have an influence on forming pupil’s image. Special attention we pay to correlation of understanding pupil’s identity and social gender position of a teacher and a pupil. We emphasize currency and importance of teacher’s studying their own notions about a pupil. We think it’ll be important for correction teacher’s behavior in future.
Описание:
Фомиченко Анна Сергеевна. Преподаватель кафедры иностранных языков,
Оренбургский государственный университет. E-mail: anzitadel@mail.ru
Anna S. Fomichenko. Teacher of the department of foreign languages, Orenburg
State University. E-mail: anzitadel@mail.ru