DSpace - Digital Repository Unimib

Innovative ICTbased foreign language learning: evaluation techniques, assisted learning and foreign language teaching

Mostra i principali dati dell'item

dc.contributor.author Nurutdinova, A.R.
dc.contributor.author Dmitrieva, E.V.
dc.contributor.author Нурутдинова, А.Р.
dc.contributor.author Дмитриева, Е.В.
dc.date.accessioned 2020-01-24T10:56:58Z
dc.date.available 2020-01-24T10:56:58Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Nurutdinova A.R., Dmitrieva E.V. Innovative ICTbased foreign language learning: evaluation techniques, assisted learning and foreign language teaching. Bulletin of the South Ural State University. Ser. Linguistics. 2016, vol. 13, no. 3, pp. 47–51. DOI: 10.14529/ling160308. Nurutdinova, A.R. Innovative ICT-based foreign language learning: evaluation techniques, assisted learning and foreign language teaching / A.R. Nurutdinova, E.V. Dmitrieva // Вестник ЮУрГУ. Серия «Лингвистика». – 2016. – Т. 13, № 3. – С. 47–51. DOI: 10.14529/ling160308 ru_RU
dc.identifier.issn 1991-9751
dc.identifier.uri http://dspace.susu.ru/xmlui/handle/0001.74/26838
dc.description Аида Рустамовна Нурутдинова, кандидат педагогических наук, доцент кафедры иностранных языков в межкультурной коммуникации, Казанский национальный исследовательский технологический университет (Казань), rstmvn@yahoo.com Елена Викторовна Дмитриева, кандидат педагогических наук, доцент кафедры иностранных языков, Казанский государственный энергетический университет (Казань), elenadmitrieva75@yandex.ru. A.R. Nurutdinova1, rstmvn@yahoo.com E.V. Dmitrieva2, elenadmitrieva75@yandex.ru 1 Kazan National Research Technological University, Kazan, Russian Federation 2 Kazan State Power Engineering University, Kazan, Russian Federation ru_RU
dc.description.abstract In this article we will observe how ICT (information and communication technologies) can be used in the assessment of teaching English. For last period we have developed the best understanding of how we could help to learn language and these changes must be reflected in our assessment. We need to develop skills and to be the "users" of language. The assessment purpose has also changed; it is not about the students' skills level assessment, but motivation, and self-reflection. Рассмотрено, как ИКТ (информационно-коммуникационные технологии) могут быть использованы при оценке преподавания английского языка. За прошедший период мы разработали способ обучения языку. Была изменена система оценивания. Учащимся необходимо развивать навыки общения и быть «пользователями» языка. Цель оценивания также изменилась и заключается не в оценке уровня мастерства студента, а в мотивации, саморефлексии. ru_RU
dc.language.iso other ru_RU
dc.publisher Издательский центр ЮУрГУ ru_RU
dc.relation.ispartofseries Лингвистика;Том 13
dc.subject УДК 81-11 ru_RU
dc.subject technology ru_RU
dc.subject foreign language ru_RU
dc.subject learning ru_RU
dc.subject teaching ru_RU
dc.subject efficiency ru_RU
dc.subject acquisition ru_RU
dc.subject proficiency ru_RU
dc.subject evaluation ru_RU
dc.subject analyses ru_RU
dc.subject технология ru_RU
dc.subject иностранный язык ru_RU
dc.subject обучение ru_RU
dc.subject эффективность ru_RU
dc.subject приобретение ru_RU
dc.subject владение ru_RU
dc.subject оценка ru_RU
dc.subject анализ ru_RU
dc.title Innovative ICTbased foreign language learning: evaluation techniques, assisted learning and foreign language teaching ru_RU
dc.title.alternative Инновационные ИКТ в преподавании иностранных языков: методы оценки, поддержка и преподавание ru_RU
dc.type Article ru_RU
dc.identifier.doi DOI: 10.14529/ling160308


Files in questo item

Questo item appare nelle seguenti collezioni

Mostra i principali dati dell'item

Cerca in DSpace


Ricerca Avanzata

Ricerca

My Account