Аннотации:
Рассматривается развитие предвыборной политической рекламы США с позиций лингвистики. В настоящее время предвыборная политическая реклама, являющаяся одним из важнейших направлений рекламной индустрии, выполняет персуазивную и суггестивную функции. Особое внимание
уделяется политическому слогану, эффективность которого усиливается за счет использования фигур речи, облегчающих восприятие заложенной в них информации. The paper discusses the language of pre-election political advertising in the USA. Today preelection
political advertising is one of the most important areas of the advertising industry developed in
the USA after World War II. To be efficient it should perform both persuasive and suggestive functions.
Special attention is paid to a political slogan, the main component of pre-election political advertising.
Effective slogans should be concise, accurate, enhanced by the use of various figures of speech that facilitate their perception.
Описание:
Миньяр-Белоручева Алла Петровна, доктор филологических наук, профессор кафедры иностранных языков исторического факультета, Московский государственный университет им. М.В. Ломоносова
(Москва), ostvera@mail.ru. A.P. Minyar-Beloroutcheva, ostvera@mail.ru
Lomonosov Moscow State University, Moscow, Russian Federation